علوم تلفیقی استاد الهی

تلفیق آموزشهای استاد الهی با علوم آکادمیک، همچون زیست شناسی، ژنتیک و فیزیک ذرات.

توجه!

قابل توجه دوستان و علاقمندان مقالات پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان !

همه مقالات این پژوهشکده دارای شناسنامه هستند. به ویژه مقالات این وبلاگ دارای کد ویژه نیز می باشند. برای استفاده از این مقالات که برای اولین بار در جهان ارائه می شوند، حتمن لازم است شناسنامه آن، که شامل « نام محقق، منبع و کد آرشیو در پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان» می باشد را بطور کامل، همانطور که در انتهای هر مقاله آمده است، ارائه نمایید. در غیر اینصورت این مسئله می تواند پیگرد قانونی به همراه داشته باشد. با سپاس

گروه تحقیق و بررسی پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان


۰۵ تیر ۱۳۹۸

مبحث دوم: آفرینش در زمین-قسمت چهارم

www.Andishe.Online                                                             
مبحث دوم: آفرینش – ایجاد موجودات در سیاره زمین 


قسمت چهارم
بررسی آخرین مرحله جمادی-انتهای مسیر س



مقدمه

در شماره پیش، از کل مقاله، این نتیجه بدست آمد که:س

 س "بطور کلی می توان گفت: ترکیب دو یا چند اتم، از یک یا چند عنصر متفاوت، مغناطیس و یا نیرویی را بوجود می آورد که می توان آن را روح جمادی نامید. با کلامی ساده، مسئولیت عناصر شیمیایی، ایجاد ارواح جمادی می باشد. پس از هربار تجزیه، ابرهای خلقتی تشکیل دهنده آن نوع جماد از یکدیگر جدا می شوند و چیزی که باقی    می ماند، همان ابرخلقتی و یا روح آن ماده است که باید به سیرکمال خود ادامه دهد. " س
در اینجا لازم است بدانیم، در واقعیت امر، در اولین ترکیبی که در کوانتمی ترین شکل آن، از آرایشهای مختلف ذرات زیراتمی در فضا بدست می آید، روح مخصوص به هر نوع خلقت، از فضای مربوط به خود، جذب می شود. به عبارت دیگر، هر نوع آرایش ذرات زیر اتمی، در وضعیتهای ساده یا پیچیده، جاذب نوع بخصوصی از یک ابرخلقتی که قرار است سیرکمال کند، می باشد.س
برای آنکه فعلن از چهار چوب اصلی و کلی تشریحات استاد الهی در این باره دور نشویم، سعی بر آنست که این مقالات به شکل ساده تری ارائه شوند تا درک طرح اصلی، امکان پذیر شود و افراد بیشتری قادر به فهم مطلب باشند.س

ایجاد شبکه شعور درارتباط اطلاعاتی، بین دو عامل « الف» و «ب»س
یک ابر خلقتی که آن را الف مینامیم ، بر اثر کسب تجربه کافی، از بستر مادی خود جدا شده است و در این حال توانائی آن را دارد تا ماده پیچیده تری را شکل دهد. در مثال ما در شماره پیش، جذب ۵ ابر خلقتی[روح یا ابر کوانتمی] گروه هیدروکسی، گروه فسفات، گروه آب، گروه شش اتم آلومینیم و ابرخلقتی یک اتم مس و در انتها ، تشکیل سنگ فیروزه، تنها یکی از امکاناتی است که ابر خلقتی الف میتواند دنبال کند. این که کدام امکان دنبال شود، بستگی تام به عناصر موجود در خاک آن منطقه دارد[یکی از هفت عامل خلقتی-محیط]. جمع آمدن همه این امکانات باهم، از احتمال بسیار کمی برخوردار است. درست به همین علت سنگ فیروزه بسیار نایاب است.س
برای ابرهای خلقتی مرکب کوچکتر، مانند فسفات ، که از ابرهای خلقتی مربوط به چهار اتم اکسیژن و یک اتم فسفرتشکیل شده است نیز امکان دنبال کردن مسیرهای دیگر خلقتی وجود دارد. باید به یاد داشت که عنصر فسفر در طبیعت به حالت منفرد یافت نمیشود و همیشه در حالت ترکیب، مخصوصن با اکسیژن می باشد. س
جمع شدن ۸ قطعه ابر خلقتی مربوط به ۸ مولکول هیدروکسی در یک گروه، و چهار ابر خلقتی مربوط به ملکول فسفات در گروهی دیگر و همینطور در مورد دیگر اجزا، به آن علت است که هر کدام از ابرهای خلقتی کوچکتر می توانند در ارتباط اطلاعاتی با ابر خلقتی الف ، نحوه بقای خود را در نزدیکترین و سریعترین شکل آن، تشخیص دهند . روی همین اصل، هر مولکول آب تشخیص میدهد که آنچه ابر خلقتی الف در نظر دارد، بقای او را در بهترین شکل آن، نسبت به امکانات موجود، تأمین میکند. از اینرو هر کدام از چهار ابر خلقتی مرکب مربوط به مولکول آب، تشخیص میدهد که برای یافتن بقاء و در تضمین آنچه ابر خلقتی پرتوان الف در نظر دارد، باید فقط با سه ابر خلقتی هم نوع خود، یک شبکه شعور تشکیل دهد. این شبکه به رد و بدل کردن اطلاعات مابین اجزای خود می پردازد و اطلاعات خود را با شبکه های دیگر در میان می گذارد تا همه اعضاء، از طرح اصلی باخبر شوند و بدانند چه در پیش است. همانطور که گفته شد، این روند میتواند ده ها هزار سال بطول انجامد و در این مدت، ابر خلقتی الف بر اثر درگیری با دو پروسه زیر، تدریجن به کمال مرحله ای خود دست می‌یابد. س
س ۱- پروسه جلب منفعت: ارتباط هوشی با دیگر ابرهای خلقتی مجموعه، برای جذب آن عوامل در گروهای مناسب سیستم .س
س ۲- پروسه دفع ضرر: ارتباط هوشی با دیگر ابرهای خلقتی مجموعه، برای طرد نیروهای ناخواسته از گروه . برای مثال جلوگیری از ایجاد گروه فسفات با پنج عضو بجای چهار عضو.س
بدیهی است که این دو عامل، پروسه تنازع بقای ابر خلقتی مورد بحث را بوجود می آورد که پایداری آن را در سطحی بالاتر تأمین میکنند. این امر در انتها، کمال و پایان حرکت آن ابر خلقتی جمادی در مرحله جمادیست. در این ارتباط باید بیاد داشت که در هر مرحله، از جمله مرحله جمادی، ممکن است ابرخلقتی، نه در یک روند خطی، در یک سنگ بخصوص، بلکه در یک روند منقطع، در سطوح متفاوت به کمال مقطعی، در همان مرحله دست یابد. این بدان مفهوم است که هربار، روح جمادی بستر مادی خود را ترک گوید، با تجربه ای که بدست آورده و با جذب کردن و یا جذب شدن به گروه های مناسب، قادر به ایجاد سنگهایی اصیل تر می باشد.س

اثرات ناشی از کمال
سنگ فیروزه مرغوب و فعال ، دارای اثرات و خواص بسیاری میباشد. برخی از اقوام و ملل باستانی مانند اقوام آزتک[1] ، اینکا[2]، ناوایو [3] و همینطور برخی ملل این عصر، چون ایرانیان، ترکهای ترکیه و برخی اقوام عرب، این سنگ را به نوعی محترم میشمارند و برای آن، صفات حامی ، رافع بلا و چشم زخم، دافع مرض و جاذب خیر و خوشی قائل می باشند. س
این سنگ در عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زیر سطح دریا، جائی که زمین، عناصر مورد نیاز را داراست، بوجود می آید. ساختمان فیروزه، کریتسالی، با شبکه های کج می باشد. سنگهای فیروزه به رنگ آبی آسمانی، نشان مرغوبیت آن سنگ است. این سنگ در مراحل ابتدائی تر، به رنگهای سبز تا سبزکم رنگ دیده می شود. س
از نظر بررسی سیرکمال روح جمادی و ارتباط آن با ماده باید گفت، در مراحل کاملن ابتدائی شکل گیری این سنگ، احتمالن رنگ آن نیز سبز نبوده است، این رنگ مربوط    می شود به اثرات عناصر آن که به مرور، طی چندین صدهزار سال با یکدیگر ترکیب شده اند. س
در واقع قوه جاذبه در این قسمت به مفهوم آنست که، یک ذره، یک اتم ، یک ملکول و یا یک جسم پیچیده تر، از نظر بُعد کوانتمی خود، به چه نوع ترکیبی میل می کند . برای مثال، اکسیژن میل ترکیب شدن با هیدروژن را دارد، پس نیروی جاذبه اکسیژن و هیدروژن، آنها را جذب یکدیگر می کند. این نیروی جاذبه، از گردش الکتروپوزیترون و ارتباط اطلاعات با هسته اتم آن بوجود آمده است. زیرا الکتروپوزیترون در هر وضعیتی، نقشه و طرح اصلی خلقت را در خود دارد.س
پس از آنکه روح جمادی، که بر اثر کنش و واکنشهای بسیار زیاد و به دلیل تجربه ای که در درگیری با نیروهای دافعه و جاذبه و اثرات محیطی بدست آورده، قدرت ترک بستر مادی خود را یافت، و در این حالت، قادر به گریز از میدان مغناطیسی اجزای ترکیبی خود شد، جسم را ترک می کند، و در پی گریختن روح جمادی از ماده، ابرهای خلقتی موجود در مجموعه، هر کدام در سطح ماده ،عنصر و یا مولکول مربوط بخود را از آن جسم جدا می کنند. در این حالت، روح جمادی کمال یافته، جذب هیچ گروه روحی جمادی مادون خود نخواهد شد .س

فراموش نشود که همه تغییرات تشریح شده فوق، در دل خاک صورت می پذیرد، فقط برای درک بهتر مطلب است که روند تغییرات را جدا از خاک بررسی می کنیم.س 


ومولوگی و آنالوگی

هومولوگ به مفهوم یکسان و همجنس می باشد و آنالوک یعنی ناهمگون و غیرهمجنس است. از آنجا که در مرحله جمادی و گیاهی، یک ابرخلقتی، بستر مادی خود را یکجا و در یک زمان، ترک نمی کند، قطعاتی که از بسترمادی جدا می شوند، پورسیون هایی از آن ابر خلقتی کل هستند که نسبت به یکدیگر هومولوگ می باشند. برای مثال پورسیونهایی که از یک قطعه سنگ فیروزه جدا می شوند.س 

همین پورسیونها نسبت به پورسونهایی که از یک بستر مادی دیگر ، برای مثال یک قطعه زمرد جدا شده اند، حالت آنالوگ را دارا می باشند.س
آنالوگی و هومولوگی، در ایجاد اولین نوع از مرحله بعد، تأثیر بسزائی دارد. به این امر در جای خود خواهیم پرداخت.س

ایجاد یک شبکه هوشی (روح جمادی) از قطعات هومولوگ و آنالوگ






اسکلت سازی 

همانطور که در شماره پیش تشریح شد، در پایان مرحله جمادی، ارواح کمال یافته این مرحله، نحوه ایجاد اسکلت و استخوان بندی را در سطوح متفاوت آموخته اند. هومولوگی و آنالوگی, باعث ایجاد تجربه های مختلف در ارواح جمادی مختلف در ایجاد اسکلت سازی گوناگون شده است. این بدان مفهوم است که هر مجموعه ای که از ابرهای خلقتی کمال یافته جمادی همولوگ و آنالوگ تشکیل شده است، در واقع یک ابر خلقتی گیاهی جدید در پائین ترین سطح، محسوب می شود که دارای دانشی خاص در مورد نوع ویژه ای از اسکلت می باشد. برای مثال ابر خلقتی الف می تواند سلولز گیاهی الف را در گیاه نوع الف ایجاد کند. این صفت پس از تغییر و تحولات همه سطوح گیاهی، در مرحله حیوانی می تواند، برای مثال اسکلت یک ماهی را ایجاد نماید.س

تشریح بیولوژیک این امر، بسیار پیچیده می باشد و به زمان دیگری موکول می شود.س

نحوه اسکلت و استخوانبندی، در مرحله جمادی آموخته می شود



انتهای مسیر

 همه ابرهای خلقتی کمال یافته جمادی، در یک روند پیچیده هومولوگی و آنالوگی، جذب یکدیگرشده، آمادگی ایجاد یک گیاه مشخص در پائین ترین سطح را خواهند داشت. در اینجا عمدن و با هدفی خاص از بررسی نحوه دقیق و عمیق این تحول، از جماد به گیاه، آنطور که در کتاب «زیست شناسی بعد دوم» آمده، موقتن خودداری می شود.س

همانطور که در تصویر روبرو می بینید، پروسه آنالوگی و هومولوگی، در نقطه ای به یکدیگر گره خورده، یک نوع خاص از گیاه را بوجود می آورد. این پروسه نه در یک روند، بلکه در ده ها بلکه صدها هزار مسیر موازی به وقوع می پیوندد تا همزمان، ده ها هزار نوع گیاه ابتدایی ایجاد شوند. س


پایان قسمت چهارم



لغات متن

(Aztek)[1]

(Inca)[2]
(Navajo)[3]

...................................................................................................................
شناسنامه این مقاله

تحقیق و پژوهش: فرامرز تابش

 
برگرفته از کتاب «زیست شناسی بعد دوم». نویسنده: فرامرز تابش
و همچنین آثار استاد نورعلی الهی
....................................................................................................................
کد ویژه مقاله در آرشیو پلتفرم اندیشه آنلاین- دانشگاه سیرکمال:س
OstadElahi_FaramarzTabesh_Ug,l jgtdrd-lfpe n,l-rslj +ihvl
...................................................................................................................
درشماره پنج می خوانید:س
  س -پل های میان مرحله ای بیولوژیک
س-شروع مرحله گیاهی



 مقاله بصورت صوتی برای نابینایان
Music: Bellissimo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر